Upgrade
Jeroen Timmerman
2017-06-28 07:59:50 UTC
Beste mensen,

Ik gebruik Ubuntu 12.04 LTS 64 bit, nu kan ik via updatebeheer de versie
14.04.5 LTS upgraden, kan ik dat zonder problemen doen of moet ik alles
gaan back-uppen? (email, gegevens, enz.) Blijven al mijn instellingen en
gegevens behouden met deze upgrade?

Ik zou heel erg geholpen zijn met uw antwoord.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
carpenter
2017-06-28 09:22:30 UTC
Post by Jeroen Timmerman
[...]
Voorzover ik me kan herinneren hoef je geen back-up te maken. Wel moet
je op een gegeven moment oude versies van de "kernel" verwijderen.

Ik ben echter geen expert, dus wacht nog even met installeren tot iemand
die er meer verstand van heeft het bevestigt

groetjes, Ronaldo
Milton
2017-06-29 09:10:44 UTC
Hoi Jeroen,

Ik ben geen expert maar een gebruiker van Ubuntu sinds 12.04. Momenteel
gebruik ik 16.04. Het is zeker aan te raden altijd een backup te maken.
De updatebeheer heb ik nooit gebruikt om een nieuwe versie te
verkrijgen. Ik voerde steeds een verse installatie uit. Hopelijk
reageert iemand die hier iets van af weet hoewel ik de laatste tijd heb
gemerkt dat er weinig reacties komen.
Milton
OliWare (Gmail)
2017-06-29 09:24:28 UTC
Op wo 28 jun. 2017 om 10:00 schreef Jeroen Timmerman <
Post by Jeroen Timmerman
[...]
Dit gaat perfect, best dan direct door naar 16.04 want 12.04 is al een
tijdje niet meer gesupporteerd.
En altijd een backup nemen is zeker interessant (enkel van de /home), moet
je trouwens regelmatig doen, niet enkel bij upgrades.
Alles blijft in principe behouden, er wordt niks overschrijven.

O.
jrlmailing
2017-06-29 17:11:17 UTC
Post by Jeroen Timmerman
[...]
Ik heb geen enkel probleem ondervonden bij de upgrade naar 14.04

Er is nu ook een 16.04 LTS beschikbaar.

Dus na 14 gewoon verder upgraden naar 16.04. LTS
--
Jrl

Linux Registered User # 463601
Ubuntu gemakkelijk mooi & betrouwbaar