Grub-customizer
Ubuntu
2017-03-01 18:36:26 UTC
Hoi Milton,
Misschien is grub-customizer waar je naar zoekt.
Veel dank - dit deed het. Ik moest "menu tonen" aanzetten, en heb "Standaardopstartkeuze aanzetten na 1 seconde" ingesteld, omdat ik dat menu eigenlijk niet wil tonen. Als het menu verdwijnt blijft de achtergrond staan, met mijn boodschap er op.

Overigens ontdekte ik een probleempje: ik had "menu tonen" aangezet, en de tijd op 0 seconden gezet, in de hoop wel de achtergrond maar niet het menu te zien te krijgen. Dat werkte niet (de achtergrond verscheen niet), maar toen ik later de tijd op 1 seconde zette crashte grub-customizer steeds bij afsluiten. Door "menu tonen" uit te zetten, af te sluiten, grub-customizer opnieuw te starten en "menu tonen" weer aan te zetten werd het programma weer stabiel.

Mag ik overigens delen van seconden opgeven als tijd? Bij "Standaardopstartkeuze" kan ik willekeurige tekst intypen dus ook decimale komma's of punten (welke zou ik moeten gebruiken - mijn locale is NL).

--

En Johan, dank voor het voor me aanmaken van een account op ubuntu-nl.org!
Milton
2017-03-01 20:47:40 UTC
Verder weet ik geen details over de werking en of delen van een seconde
in te stellen is. Uitproberen, zou ik zeggen.
Is het misschien een optie om de achtergrond van het Bureaublad aan te
passen in het inlogscherm? Dan is grub niet nodig.
Milton