firefox scheef
r***@dds.nl
2017-02-02 00:38:20 UTC
LS

vandeweek had ik ineens mijn ubuntu-startpagina met firefox scheef,
alsof de horizontale lijntjes niet helemaal het juiste aantal pixels
hebben. Ik heb toen opgewaardeerd naar 14.04, maar dat hielp niet.

Om toch enigzins te kunnen werken heb ik toen chromium ge-installeerd,
en dat werkt naar behoren (misschien zonder geluid...)

Iemand enig idee hoe ik firefox weer recht krijg?

groetjes, Ronaldo
Marc Coevoet
2017-02-02 08:59:13 UTC
Post by r***@dds.nl
[...]
Maak eens een schermafdruk, want zoiets bestaat zgn niet! ;-) Alsof je
schermkaart een byte tekort of teveel rekent?

Marc
--
The "Penguin" has arrived - and he's not going away - ever.
http://shortwave dot tk
Marc Coevoet
2017-02-03 07:13:49 UTC
Post by Marc Coevoet
Maak eens een schermafdruk,
Hoe doe ik dat?
groetjes, Ronaldo
In de menu "apps --> hulpmiddelen" staat schermafdruk.

Marc
jrlmailing
2017-02-03 13:10:02 UTC
Post by Marc Coevoet
Post by Marc Coevoet
Maak eens een schermafdruk,
Hoe doe ik dat?
groetjes, Ronaldo
In de menu "apps --> hulpmiddelen" staat schermafdruk.
Marc
Gewoon Prt Sc toetsenblok rechter zijde F12-toets werkt ook om
schermafbeelding te maken.
--
Jrl

Linux Registered User # 463601
Ubuntu gemakkelijk mooi & betrouwbaar
2017-02-04 02:02:28 UTC
Jongens, dit gaat niks worden als jullie er geen rekening mee houden dat
ik nooit computerles heb gehad, en daardoor een heleboel dingen nooit
gebruik.
Post by jrlmailing
Post by Marc Coevoet
Post by Marc Coevoet
Maak eens een schermafdruk,
Hoe doe ik dat?
Toelichting: ik weet alleen maar wat een schermafdruk is omdat ik
weleens op een verkeerde knop heb gedrukt
Post by jrlmailing
Post by Marc Coevoet
In de menu "apps --> hulpmiddelen" staat schermafdruk.
[HET menu, en waar vind ik dat?]
Post by jrlmailing
Gewoon Prt Sc toetsenblok rechter zijde F12-toets werkt ook om
schermafbeelding te maken.
[hier kan ik ook geen chocola van maken]

Als die schermafdruk zo belangrijk is heb ik een stap-voor-stap
beschrijving nodig .

Maar eigenlijk is die volgens mij helemaal niet *zo* acuut. Hebben
jullie echt een plaatje nodig om je voor te stellen dat de
rechterbovenhoek op de goede plaats zit maar de rechterbenedenhoek bijna
in het midden van beneden, en de linkerbenedenhoek rechts daarvan?

groetjes, Ronaldo
Floris
2017-02-04 11:15:21 UTC
Post by r***@dds.nl
Post by jrlmailing
Gewoon Prt Sc toetsenblok rechter zijde F12-toets werkt ook om
schermafbeelding te maken.
[hier kan ik ook geen chocola van maken]
Naast de F12 toets op het toetsenbord zit een kop met Prt Scr daarop
geschreven. (Dit staat voor Print Screen) Hiermee kan je ook een scherm
afdruk maken.
Post by r***@dds.nl
[...]
(Omdat een plaatje vaak meer zegt dan 1000 woorden.)

Is firefox het enige programma wat last heeft van de scheef-stand?

Floris
2017-02-04 23:25:14 UTC
Post by Floris
Naast de F12 toets op het toetsenbord zit een kop met Prt Scr daarop
geschreven. (Dit staat voor Print Screen) Hiermee kan je ook een >
scherm-afdruk maken.
Ah, juist. Bij mij zit ie naast de backspace, en staat er "print screen
SysRq" op. Hoe krijg ik hem een mailtje in ? Ik heb de keus tussen
"mappen" en "klembord"
Post by Floris
Post by r***@dds.nl
Als die schermafdruk zo belangrijk is heb ik een stap-voor-stap
beschrijving nodig .
Is firefox het enige programma wat last heeft van de scheef-stand?
Ja. systeeminstellingen en chromium doen het gewoon, al heeft de
chromium geen geluid.

groetjes, Ronaldo
Floris
2017-02-05 08:41:55 UTC
Post by r***@dds.nl
Post by Floris
[...]
Kies hier voor "mappen" Waarschijnlijk wordt de afbeelding in je
afbeeldingen-map opgeslagen. Anders komt er een keuze voor in welke map je
wilt opslaan. Na het opslaan kan je de afbeelding als bijlage bij een
mailtje toevoegen.
Post by r***@dds.nl
Post by Floris
Post by r***@dds.nl
[...]
blijft vreemd... Welke grafische-kaart zit er in je computer?

Floris
Post by r***@dds.nl
groetjes, Ronaldo
Floris
[...]