Ubuntu-NL Verzamelmail, Volume 140, Nummer 1
Medard
2016-07-07 14:38:32 UTC
Beste Milton,

Hetzelfde probleem op mijn laptop heb ik kunnen oplossen met "*xbacklight*".

Op de onderstaande Link vindt ge aan de rechterkant een beschrijving
"*Helderheid: gebruik xbacklight**". *Het kan worden ingesteld met een
waarde tussen 0 en 100 naargelang de gewenste helderheid.

Vriendelijke groet,
Medard
*

*
Stuur Ubuntu-NL maillijst aanmeldingen naar
Om u aan of af te melden via het web, bezoek
of stuur een e-mail bericht met als onderwerp of tekst het woord
'help' naar
U kunt de persoon die de lijst beheert bereiken op
Als u berichten beantwoordt, gelieve meer specifieke informatie in de
onderwerp-regel op te nemen dan alleen maar "Re: Inhoud van Ubuntu-NL
verzamelmail..."
1. Dell laptop E 6400 en helderheid scherm (Milton)
Message: 1
Date: Thu, 7 Jul 2016 07:58:25 +0200
Subject: Dell laptop E 6400 en helderheid scherm
Beste,
Telkens na het opstarten lijkt het alsof het scherm op dimmen staat
terwijl via Systeeminstellingen > Helderheid en vergrendeling de
schuifbalk op 100% staat. Als er op dit schuifbalk wordt geklikt dan is
het scherm weer helder maar zoals gezegd na afsluiten en opstarten lijkt
het op gedimd zijn. Wie weet raad? Alvast bedankt.
Milton
Milton
2016-07-08 08:51:52 UTC
Hoe installeer ik xbacklight in 16.04 64-bit?
Als ik in een terminal sudo apt-get install xbacklight uitvoer komt de
melding om --fix-missing te gebruiken maar het lukt dan ook niet om
xbacklight te verkrijgen.
Milton