Ubuntu-NL site + wiki + forum offline sinds begin juli
Wesley S.
2018-08-25 20:12:51 UTC
Dag iedereen

Kan iemand van het Ubuntu-NL team eens duidelijk aan de community vertellen
wat er juist aan de hand is met de Ubuntu-NL site, wiki en forum? - Ja, we
weten intussen dat er een probleem was bij HCC, maar hoever zijn jullie met
een oplossing voor Ubuntu-NL? Zijn er ÃŒberhaupt backups voorhanden?

De communicatie is ronduit belachelijk. Niemand is bereikbaar en niemand
kan zeggen hoe lang het probleem nog aansleept.. Op de Facebook groep
verder enkel vage reacties van andere leden van het Ubuntu-NL team in de
trend van "het server team is niet bereikbaar" of "het is vakantie" ...

Ik begrijp best dat jullie vrijwilligers zijn, maar als jullie 2 maanden
geen tijd hebben om een oplossing te voorzien, en tegelijkertijd ook nog
eens allemaal onbereikbaar zijn en de community van onvoldoende feedback
voorzien (ik heb enkel één of twee kleine berichtjes gezien eind juli dat
jullie ermee bezig zijn en dat het bijna was opgelost; zonder verdere info;
intussen zijn we trouwens weer een extra maand verder).. dan heb ik mijn
twijfels over jullie geschiktheid als vrijwilligers voor het server team..
sorry dat ik het zo direct zeg.

Heeft *iemand* enig idee wat er daadwerkelijk aan de hand is? Die downtime
duurt nu wel erg lang...

Ik wil me ook zeker aanbieden als vrijwilliger om het probleem mee op te
lossen, aangezien ik heb gehoord via de Facebook groep dat er te weinig
vrijwiliggers zijn? Ik ben bereid hier tijd voor vrij te maken, en heb
voldoende professionele ervaring met het beheren van grootschalige websites.

Met vriendelijke groet
Wesley S
Sebastian Schauenburg
2018-08-26 11:25:31 UTC
Een goedemiddag Wesley,

goed dat je aangeeft dat er een update gewenst is.
We zullen vandaag de placeholder updaten met de status.
Eigenlijk wilden we dit netjes doen als de site weer "terug" is, maar het kost toch meer tijd dan verwacht.

Het hoofd communicatie medium is de website en die heeft nu helaas onderhoud.
Een mooi leermoment hiervan is inderdaad, regelmatiger de site te updaten (ook al is het maar een placeholder).

Met vriendelijke groet,

Sebastian
Post by Wesley S.
[...]
Ubuntu-NL? Zijn er überhaupt backups voorhanden?
Wesley S.
2018-10-18 23:35:49 UTC
Beste Sebastian en andere website beheerders van Ubuntu-NL

Hoe staat het er intussen mee?
'k Zie niet meer veel gebeuren en 'k hoor ook niks.

Lukt het niet? Misschien wordt het dan wel eens tijd om hulp in te roepen?
Of zijn jullie daar te trots voor ofzoiets? Wordt wel tijd dat het wordt
opgelost hé!

Groeten
Een bezorgde Wesley