snel toetsen
rony dewulf
2016-05-06 04:59:39 UTC
hallo zou me iemand enkele snel toetsen kunen bebezorgen voor de weking met ubuntu.
zijn erg belangrijk voor iemand met een visuele handecap
mvg rony
Milton
2016-05-06 08:45:35 UTC
werk je in de werkomgeving Unity dan kun je kijken op:
http://duurzaamdigitaal.org/workshop/orca_in_unity.html

de sneltoetsen van Orca
Orca heeft een snelle en eenvoudige manier om een overzicht te tonen
van alle sneltoetsen. Gebruik hiervoor de sneltoets Orca-toets_H om de
Leermodus te starten en Escape om de Leermodus te verlaten. Orca spreekt
eerst de huidige versie en vervolgens wat er allemaal gekozen kan
worden. Deze zijn:
druk op een toets om de functie te horen, goed om het toetsenbord
te verkennen;
druk op F2 voor een lijst van sneltoetsen;
druk op F3 voor de sneltoetsen van de dan geopende toepassing;
zie:
http://duurzaamdigitaal.org/workshop/orca.html

Kijk ook eens op onderstaande links (Engelstalig)
https://help.gnome.org/users/orca/stable/preferences_speech.html

https://help.gnome.org/users/orca/stable/commands_flat_review.html

https://help.gnome.org/users/orca/stable/howto_key_bindings.html